FANDOM

A Parabatai kapcsolat két árnyvadász közötti szövetséget jelenti, amely egy életre szól. Két olyan árnyvadász lehet parabatai, akik közelebb állnak egymáshoz, mint a testvérek. Nem minden árnyvadásznak van parabataia. A szertartás feltétele, hogy az két jelölt tizenkét és tizennyolc év között legyen. Két lány, két fiú és egy lány, egy fiú is lehetnek parabataiok. Azok a rúnákat, amelyeket valakire a parabataia rajzol, sokkal erősebbek, hatásosabbak.

A parabataiok lehetnek testvérek, unokatestvérek, viszont a szerelmi kapcsolat tilos közöttük, ha mégis megtörténik szétválasztják őket.

A szertartás Szerkesztés

Azután, hogy megegyeztek arról, hogy parabataiok lesznek és ezt bejelentik a Klávénak, hat hónapig együtt edzenek a jelöltek. Majd a Klávé egyik tagja meglátogatja őket és külön-külön megkérdezi tőlük, hogy biztosak-e, abban, hogy a köztük lévő kapcsolat egy életre szól-e. Ezután jön a szertartás, ahol a padlón lévő egy-egy tűzkörbe lép a két árnyvadász, majd az egyikük a másik körébe lép és egy kör marad. Ezután elmondják az eskü szövegét és egymásra rajzolják a parabatai rúnát. A szertartás után mielőtt még betöltik a tizennyolcat egy próbát is ki kell állniuk.

A parabatai eskü Szerkesztés

"Akárhová mész, veled tartok,
ahol meghalsz, ott halok meg én is,
s ott lesz a sírom.
Az Angyal úgy bánjon velem, mint veled, nem különbül.
Ne válasszon el minket más, csak a halál."

Ismert parabataiok Szerkesztés

A kifejezés eredete Szerkesztés

A parabatai szó egy ógörög kifejezésből a heniochoi kai parabatai-ból ered, amely azt jelenti, hogy kocsihajtó és kísérője, amely egy régi harcmodor neve. Mindkét harcos egymásra volt utalva, az egyik vezette a kocsit, a másik pedig harcolt. Az életük egymástól függött.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki