FANDOM

Edmund Herondale
Virágos kártya Edmund
Életrajzi információk
Született: 1835
Kor: 22 (1857)
43 (1878)
58 (1893)
Állapot: Elhunyt
Elhunyt: 1893
Hovatartozás
Faj: Árnyvadász
Otthon: Ravenscar birtok, York
Wales
Londoni Intézet (-1857)
Kapcsolatok
Partnerek: Linette Owens (feleség)
Gyermekek: Ella Herondale † (lánygyermek)
Will Herondale (fiúgyermek)
Cecily Herondale (lánygyermek)
Szülők: William Herondale † (édesapa)
Rokonok: James Herondale (fiúunoka)
Lucie Herondale (lányunoka)
Anna Lightwood (lányunoka)
Christopher Lightwood (fiúunoka)
Alexander Lightwood (fiúunoka)
Tobias Herondale (nagybácsi)
Család: Owens család
Herondale család
Megjelenés
Nem: Férfi
Hajszín: Szőke
Szemszín: Világoskék

Edmund Herondale egy árnyvadász, aki elhagyta a Klávét, csak hogy feleségül vehesse a nőt, akit szeret. Linette-tel életük végéig együtt maradtak és három gyermekük született: Ella, William és Cecily.

Életrajz Szerkesztés

Edmund 1835-ben William Herondale és árnyvadász felesége egyetlen gyermekeként. Edmund néhány évesen elvesztette a szüleit és ezután a Fairchild család gondoskodott róla a Londoni Intézetben, ahol felnőtt.

Edmund sokáig gondtalan és közönyös életet élt, mindig kalandokat keresett és a módját, hogy szembeszállhasson és bosszanthassa a Klávé idősebb férfi tagjait. A veleszületett vonzó megjelenése miatt a nők imádták őt, amit ő tudott és élvezett. Tizennégy évesen megölte az első démonát és annak szellemét egy pyxisbe zárta, amit megtartott.

1857-ben az árnyvadászok és az alvilágiak megbeszélése alatt, amelynek célja a Szövetség létrehozása volt, Edmund, egy másik fiatal, de nála kicsivel idősebb árnyvadász és Charlotte Fairchild az ajtó előtt hallgatóztak, amikor kinyílt az ajtó és mindannyian beestek rajta. Magnus Bane-nek és Camille Belcourt-nak rögtön megakadt a szemük a fiún. Ezek után négy idősebb árnyvadász is óva intette Edmund-ot attól, hogy egyáltalán beszédbe elegyedjen Magnus-szal, ezért Edmund úgy döntött, hogy neki mindenképpen muszáj megismernie a férfit, így utánaeredt a gyűlés után.

Ugyanazon az éjszakán, némi ital és szerencsejáték után a White's klubban, miközben London utcáin sétáltak, Edmund és Magnus észrevett egy Eidolon démont, aki megtámadta két mondén nő lovaskocsiját. Bár részeg volt, Edmund lélegzetelállítóan vonzónak találta az egyikőjüket, a szépséges Linette-et és hirtelenjében sokkal nyitottabbá vált mint addig bármikor élete során.

Hetekkel az első találkozásuk után, Edmund Linette udvarlója lett és teljesen beleszeretett. Eljegyezték egymást, azonban akadt egy komoly problémájuk: Linette egy hatalmas vagyon és birtok örökösnője volt, aki eziránt komoly felelősséggel viseltetett, így nem kívánt felemelkedni az árnyvadászok közé. Edmund-nak így egy nehéz döntést kellett meghoznia, hiszen arra született, hogy árnyvadász legyen ugyanakkor arra is, hogy Linette-tel legyen. Csakhogy ez a kettő egyszerre nem teljesülhetett, mert ellentmondott a Klávé törvényeinek. Edmund végül Linette-t választotta, ezért megfosztották a rúnáitól és mondén lett belőle.

Végül Edmund és Linette együtt visszaköltöztek Wales-be, ahol saját családot alapítottak. A gyerekeiknek mindent elmeséltek az Árnyvilágról, hiszen tudták, hogy az árnyvadász vér domináns, így a gyerekeikben meglehet a Látás képessége. Arra tanították azonban őket, hogy féljenek és tartsanak az árnyvadászoktól, hagyták, hogy azt higgyék róluk, hogy szörnyetegek és gyilkosok, mert így akarták elérni, hogy soha ne akarjanak a gyerekeik közéjük állni. Hiszen különösen nehéz időkben az árnyvadászok felkeresik a mondénként élő árnyvadász leszármazottakat és felajánlják, hogy csatlakozzanak hozzájuk.

1873-ban a középső gyermeke és egyetlen fia, Will, véletlenül kiszabadította Marbas-t, egy nagyobb démont, Edmund pyxiséből, amibe ő ejtette fogva és amit magával vitt, amikor elhagyta az árnyvadászokat. Marbas Will-re támadt, de Will nővére, Ella a fiú megmentésére sietett. Legyőzte Marbast, aki azonban megsebezte őt és Ella másnapra meghalt a mérgezéstől.

Will, a testvére halála miatt érzett bűntudat és az attól való félelme miatt, hogy veszélyt jelent a családjára, elszökött otthonról és a Londoni Intézetbe ment, ahol menedéket keresett és árnyvadásznak jelentkezett. Edmund és Linette utána mentek, abban a reményben, hogy hazamegy velük Wales-be, azonban Will szóba sem állt velük. Így hazatértek az egyetlen megmaradt gyerekükhöz, Cecily-hez.

Idővel Edmund az italhoz és a szerencsejátékhoz fordult, hogy meneküljön a fájó emlékektől. Cecily szerint elsősorban nem is Ella halála, hanem a Will elvesztése miatt érzett tehetetlenség vezette el őt addig. Ez így ment három évig, amíg Edmund el nem veszítette a házukat és az egész vagyonukat Wales-ben. Így a család kénytelen volt York-ba, Angliába költözni, ahol az Axel Mortmain által felajánlott Ravenscar birtokon éltek tovább.

1878-ban elvesztették az utolsó gyermeküket is, amikor Cecily úgy döntött, hogy a Londoni Intézetbe megy és árnyvadásznak jelentkezik. A szülei nem tudták, de Cecily csak azért ment el, mert azt remélte, hogy haza tudja magával csalni Will-t. Azonban Cecily megszerette az árnyvadász életet és később már csak arra próbálta rávenni Will-t, hogy legalább írjon a szüleiknek levelet, amiben elmondja, hogy valójában miért is szökött el.

Hetekkel Cecily távozása után, mielőtt Will Tessa után indult egyedül, Cecily megígértette vele, hogy ha túlélik a csatát Mortmain ellen, meglátogatják a szüleiket York-ban, amibe Will beleegyezett. Miután a háború véget ért Mortmain és az automatonok ellen, Will betartotta az ígéretét. Annak ellenére, hogy a Klávé tiltja, hogy az árnyvadászok tartsák a kapcsolatot a mondén családtagjaikkal, végül mégis meglátogathatták őket, ugyanis az újonnan kinevezett Konzul, Charlotte Fairchild, megengedte nekik, hogy titokban hazalátogathassanak.

Will és Cecily, Tessa-val és Gabriel-lel együtt egy Portálon át mentek York-ba. Mind Edmund, mind Linette megdöbbent a meglepetéstől, de rendkívül boldogok voltak, hogy láthatják őket. Edmund megölelte Cecily-t, miközben Linette Will-t. Majd Will bemutatta Tessa-t, mint a menyasszonyát. Edmund meglepetten kiáltott fel és gyanakodva rögtön azt kérdezte, hogy Gabriel milyen kapcsolatban áll a lányával.

Még a Portálon átlépés előtt, Cecily és Tessa arról győzködték Charlotte-ot, hogy ezután a találkozás után, máskor is engedélyezze, hogy meglátogathassák majd Edmund-ot és Linette-t. Ezekre a találkozásokra végül néhány alkalommal sor is került, amikor Will, Tessa, Cecily és Gabriel a gyerekeikkel együtt meglátogatták őket.

Személyiség Szerkesztés

Edmund gondtalan fiatalember volt, aki alig várja, hogy izgalmas kalandokba keveredhessen bárhol és bármikor. Árnyvadászként tudta, hogyan vezesse le az energiáit a démonok levadászására. Mind Magnus, mind Cecily észrevette, hogy csillan fel a szeme, ha szerencsejátékról volt szó, amivel azonban felhagyott, amikor feleségül vette Linette-t. Később mégis újrakezdte, miután elvesztették a lányukat és fiukat, mivel képtelen volt ellenállni a kísértésnek a történtek után. Ennek köszönhetően elvesztette a családjuk összes vagyonát.

Megjelenés Szerkesztés

Edmund magas, széles vállú férfi, világos kék szemekkel és szőke hajjal, amelybe az idő elteltével egyre több ősz tincs vetült.

Kapcsolatok Szerkesztés

Szerelmi kapcsolatok Szerkesztés

Mielőtt Edmund találkozott volna Linette-tel, sosem gondolta magáról, hogy olyan fajta ember, aki valaha is szerelmes lesz, megházasodik vagy valaki képes lesz összetörni a szívét. Azonban abban a pillanatban, ahogy először megpillantotta Linette-t beleszeretett, azon nyomban lenyűgözte és elbűvölte a nő harciassága és bátorsága.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki