FANDOM

Cassandra Clare
Cassandra Clare.jpg
Életrajzi információk
Hovatartozás
Kapcsolatok
Megjelenés

Judith Rumelt, írói nevén Cassandra Clare, az írónője az Árnyvadász Krónikák könyvsorozatnak, amely az Árnyvilágban játszódik, ahol az árnyvadászok feladata a mondének védelme a démonoktól, valamint az alvilágiak felügyelete és a közöttük lévő viszonylagos béke fenntartása.

Életrajz Szerkesztés

Cassandra Clare 1973. július 27-én született amerikai szülők gyermekeként Teheránban, Iránban. Szülei, Elizabeth és Richard Rumelt. Édesapja szintén író, valamint közgazdaságtan professzor. Gyermekkorában nagyon sokat utaztak, éltek Svájcban, Angliában és Franciaországban. Már gyerekként sokat olvasott és az állandóságot az életében a könyvek jelentették, amiket mindenhová magával vitt. Középiskolás éveit már Los Angelesben töltötte, ahol elkezdett fanfiction történeteket írogatni (például a Harry Potter-hez és a Gyűrűk urához) Miután befejezte az iskolát onnantól hol Kaliforniában, hol New York-ban lakott, ahol neves újságoknak és magazinoknak írt cikkeket. Jelenleg Amherst-ben, Massachusetts-ben élnek férjével Joshua Lewis-szal. Barátnője, a szintén írónő Holly Black, akivel közösen írják a Magisztérium pentalógiát.

BibliográfiaSzerkesztés

Árnyvadász KrónikákSzerkesztés

SorozatokSzerkesztés

Végzet Ereklyéi

Pokoli Szerkezetek

Gonosz Fortélyok

Utolsó Órák

Álnok Hatalmak

NovellákSzerkesztés

Bane Krónikák

Történetek az Árnyvadász Akadémiáról

Egyéb írásokSzerkesztés

Jövőbeli tervekSzerkesztés

Magisztérium sorozatSzerkesztés

Fantasy pentalógia, amit Holly Black-kel közösen írnak.

Külső hivatkozások Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki